Články - aneb hraničními horami a dolami

14.06.2009 15:06

Jizerské hory, Šluknovský výběžek a Děčínsko

Poslední slibovaný článek z naší cyklovýpravy okolo České republiky. Dosáhli jsme nejen nejsevernějšího bodu naší cesty, ale také konečně, po 25 dnech, zase Ústí nad Labem.   09_Jizerske hory_Sluknovsky_vybezek_Decinsko.pdf (764,3 kB)

14.06.2009 11:42

Chalupa a Krkonoše

A je tu předposlední článek z cyklovýletu. Tentokráte je o průjezdu našimi nejvyššími horami Krkonošemi. 08_Chalupa_Krkonose.pdf (405,2 kB)

12.06.2009 19:28

Okolo Jeseníků a Orlických hor

Další článek. Tentokráte ze dvou dnů. První den nejdelší etapa a druhý den nejkopcovatější. Aneb od Ostravy k Trutnovu za 2 dni. 07_Okolo_Jeseniku a Orlickych hor.pdf (656,6 kB)

12.06.2009 10:20

Jablunkov, Ostravsko a Opavsko

Článek popisuje další 3 dny převážně po rovině. Průmyslové Ostravsko i Třinecko a zelené slezsko ze sedla kola... A pár fotek z nevýchodnější části ČR.   06_Jablunkov_Ostravsko_Opavsko.pdf (560,8 kB)

09.06.2009 17:27

Bílé Karpaty a Beskydy

Další článek je z nejnáročnějších, místy velmi teréních etap v Bílých Karpatech a hlavně v Beskydech 05_Bile Karpaty a Beskydy.pdf (1,2 MB)

07.06.2009 21:35

Třeboňsko, Podyjí a jižní Morava (den 10 - 13)

Další článek je o rovinatých etapách na jihu Čech i Moravy. Tento článek je trochu delší než obvykle (také déle trvalo nejen jeho zpracování, ale také projetí - celé 4 dny;)). Ale máme prostě hodně zážitků s tou naší zemí a fotek co nelze neukázat.    04_Trebonsko_podyji_Jizni_Morava.pdf...

03.06.2009 11:23

Šumava a Novohradské hory (den 7 - 10)

Další článek popisuje 3 dny, kdy jsme projeli Šumavu a Novohradské hory.   03_Sumava_Novohr_hory.pdf (930,8 kB)

30.05.2009 10:47

Františkovy Lázně a Český les (den 4-6)

A je tu další článek, který popisuje další 3 cyklo dny, kdy jsme projeli Západními lázněmi a Českým lesem.   02_Lazně a Český les.pdf (686,3 kB)

29.05.2009 10:46

Krušné hory a Ašský výběžek (den 1-3)

Zatím se nám podařilo zpracovat článek z prvních třech dnů našeho výletu, kde popisujeme cestu Krušnými horami do Aše a na nejzápadnější bod naší republiky.     přehledná tabulka a mapy jednotlivých etap budou drzy následovat:)

Reportáže z cyklovýletu

31.5.2009

Tabulka s podrobnými údaji a mapami jednotlivých etap už je na světě! Najdete ji na samostatné stránce pod záložkou "na kole okolo ČR - tabulka etap" viz  tabulka etap

27.5.2009

Zatím dáváme několik celkových čísel z našeho cyklovýletu.

- celkem za 23 dní najeto  1 869 km. (2 odpočinkové dni na chalupě nepočítáme) Takže to vychází 81 km na den.

- celkem nastoupáno   22 510 m. To je 978 nastoupaných metrů v průměru na 1 den. V tom jsou však etapy po jižní Moravě,     kde jsme horko těžko dosáhli 300m.

- nejvyšší dosažení výška  Klínovec 1244 m.n.m

- nejnižší výška   Hřensko 130 m.n.m. Nejníže položená obec ČR

- na naší cestě jsme navšívili i nejvýše položenou obec ČR. Našli jsme, že to uvádějí obce Boží Dar (1024 m.n.m - Krušné hory) a Kvilda (1065 m.n.m. - Šumava). Pro jistotu jsme projeli obě obce a také i nejvýše položené sídlo v ČR a tím je Filipova Huť (1093 m.n.m) také na Šumavě

Projeli jsme skoro všemi kraji ČR kromě Prahy, Středočeského a Vysočiny (tu jsme minuli jen těsně:).

Další informace, fotky a mapy se pokusíme již brzy dát do článků...

26.5.2009

Dneska jsme ukončili naše cyklocestování po České zemi. Ráno jsme ještě dojeli na nejsevernější bod ČR do Obce Severní a pak již na jih domů. Dnes jsme také zažili největší zklamání výletu. To když naše oblíbená myslivecká restaurace v Kameni, na kterou jsme se těšili už "od Náchoda" byla zavřená. Taky jsme zjistili, že naše země je kopcovitá, ale nejhorší výjezd je stějně ten úplně poslední od Labe na Severní terasu k nám domů:)

Zítra začneme pilně zpracovávat footografie a trasy, aby jste se i Vy mohli podívat na místa, která jsme navštívili.

Děkujeme našim Mamkám, které pilně zapisovaly naše postupy a přispívali na stránky. Také všem dalším, kteří nám zjišťovali předpovědi počasí a noclehy.

MaM

25.5.09

V pátek 22.5. jsem se vypravila na chalupu za našimi cestovateli.Dorazili tam ve čtvrtek po dvou 140 km.etapách,celkem mají 1540 km.V pátek měli servisní,prací a odpočinkový den.V sobotu byl v plánu Broumov a Adršpach,ale počasí bylo jako stvořené na pouštění draka.

V neděli ráno začala příprava na další cestu.Počasí zpočátku nevypadalo nejlíp,poprchávalo,ale jak řekla Monika,přece nepojedou,když je hezky:-)

Já jsem byla zvědavá,jak ten chaos věcí,co měli v chalupě,přesunou na kola:-)

A kola jsou naložena.Počasí se umoudřilo a vypadá to na slunečný den.

Ještě póza na fotečku a múžou vyrazit.Dnes mají v plánu Trutnov,přes Horní Malou Úpu do Polska a pak se prý uvidí.Tak jim mávám na posledních necelých 300km.Večer Martin napsal,že dojeli do Jablonce nad Jizerou.                      mamka

19.5.09

Nedávno dosiahli naši LesTrompesovia najzápadnejší bod a hľa, už sú na najvýchodnejšom bode ČR u Jablunkova. Keby sa vybrali na cestu okolo republiky pred 16 rokmi, trvala by im podstatne dlhšie. Po beskydských lesoch ich privítalo priemyselné Ostravsko. Včera asi nechceli bivakovať u Nové huti Klementa Gottwalda, tak medzi třineckými železiarňami a niekoľkými búrkami prekličkovali večer k táborisku do Lučiny u Žermanic. Krúpy vraj boli výživné, stan našťastie vydržal. Najnovšia zpráva stará asi 10 sekund, furt prší, bivakujú u supermarketu v Ostrave. Km 1263. Tak Dagmar Honsová nekecala, že majú byť búrky...A u nás je hrozný pažžžááák          mama

17.5.09

Cesta z Holiče přes Bílé Karpaty byla náročná a ukončili jsme ji v kempu v Bojkovicích.Po včerejší mokré etapě,kterou jsme popojížděli po zastávkách a schovávali se před deštěm,jsme dnes absolvovali pravou beskydskou,místy cyklokrosovou etapu s přenášením kol přes kmeny a tlačením jednoho kola ve dvou na hřebeny Beskyd.Ale máme to za sebou a zítra hurá na nejvýchodnější bod republiky.

14.5.09

Ráno za lehkého mrholení jsme si prohlédli hlavní město vína Valtice a nakoupili vzorky. Vyrazili jsme a doufali, že déšť přestane, ale pršelo čím dál tím víc a v tom nejvěčším slejváku Monika píchla a rozsekla plášť. Promočení jsme překročili slovenské hranice a v Holíči našli hotel. Za eura jsme koupili plášť a za chvíli jdem do sauny sušit boty a sebe :) Bohužel nám do oslavy 1000 km kvůli počasí pár chybí :( Nevadí, vino máme, tak oslavíme 990-tý km :o)

13.5.09

Naši cestovatelé se za dva dny přesunuli z Terezína k Valticím.Projeli Národní park Podyjí,najeli na vinnou stezku-všechny sklípky po cestě byly prý zavřené:-( ,podívali se do Mikulova.Stan dnes postavili v lese u  hranic,při té příležitosti dali řeč s rakouskými vinaři.A protože to byla po Šumavě a Novohradských horách rovina,tak jim to ocejpalo a za ty dva dny ujeli oproti plánu o 50km víc.Celkem mají najeto již 935km-ještě jednou tolik a jsou doma:-)

12.5.09

Tak to som z toho jeleň, vraj sú u Terezína. Z 10 Terezínov na mape prichádza do úvahy ten u Nových Hradov alebo ten u Novej Bystřice. Oba Terezíny majú po trase, sú v blízkosti hranice, u obidvoch sú rybníky. Ešte skúsim ďalšie poznávacie znamenie. Včera tam bola hrozná búrka a stan postavili pod "malými břízkami", vysoké stromy boli vedľa v lese. Len neviem, či to pan Google alebo pan Viamichelin najde podľa tých malých břízek hneď u velkých stromov, kde vlastne sú.

10.5.09

Dnes mi psal Martin,že za sebou nechali Šumavu,Lipno a nocují v Novohradských horách,poblíž Pohorské Vsi.Jak to tak vypadá,zdolali nejjižnější bod ČR a ani se nepochlubili.Po cestě měli teplíčko-prý na kolo až moc,a doufají,že jim počasí bude přát i dále.Tak ať jim to vydrží.         mamka

8.5.09

nová zpráva od M&M

Český les jsme nechali za sebou a vjeli do šumavských hvozdů a hájů.Ty nás pořádně prověřily,hlavně při výjezdu na PANCÍŘ.Sjezd ovšem stál za to a teď sbíráme síly v kempu ANTYGL u řeky Vydry,odkud vyrazíme zítra na další etapu.

7.5.09

Tak Monika si myslí, že majú za sebou troch zmrzlých. Včera sa s príchodom zimy a dažďov presunuli po 340 km prvýkrát do penzionu v Dlouhém Újezdu a Tachova. Ale cha cha. Našťastie nečítajú Prachatický denník a nemajú prístup na internet, takže nevedia, do čoho idú.

Prachatický denník 30.4.: (aktualizováno 1.5.)

Šumava - Některé turistické cesty jsou v Národním parku Šumava ještě stále pokryty sněhem. A není ho málo! Sníh je v tuto chvílí překážkou pro pěší turisty, kteří se hodlají vydat některými trasami například na horu Poledník.

„Od 40 do 60 cm těžkého a mokrého sněhu leží na červené turistické stezce ze Slunečné na Poledník, na zelené v úseku Frantův most – Poledník a tyto trasy nelze projít“.... „V okolí Březníku se nachází také sníh – jeho výška dosahuje například na staré březnické cestě místy i jeden metr. (dle sdělení referenta strážní a informační služby ÚP Prášily)

Táto správa je síce stará týždeň, ale meter snehu je meter snehu. Ešte že si vzali letné gumy na bicykle. Che che. Musím im rýchle napísať, než dorazia na Šumavu, aby si aspoň kúpili v niektorej z príhraničných tržníc teplé svetre značky Abibas. Snáď tam nebudú mať samé trpaslíky.

5.5.09

dnešní zpráva od cestovatelů-

Dnes jsme měli první odpočinkový den,tak jsme ujeli"jen" 60 km.Ochutnali jsme prameny ve Františkových Lázních a teď zaslouženě odpočíváme pod střechou v krmelci.Snad nás v noci nic neokouše:-)

čerstvé včerajšie zprávy od Moniky a Martina:

"Dnes byla pěkná kosa fujtajbl, zvlášť ráno. V pět jsme dobyli nejzápadnější bod ČR na signálce u Aše. Další bivak máme zase u rybníka, tentokrát 5 km od Františkových Lázní. Máme za sebou 251 km, zbývá už jenom 1564. První tři etapy jsme zvládli a dle plánu si sáhli na Frantíka. Držte nám palce, ať nezmoknem."

alebo v tej SMS bolo :

"První tři etapy sme zvládli dle plánu. Zítra si sáhnem na Frantíka "

ja sklerotik si to nepamätám presne

4.5.09

Krušné hory

Monika a Martin sú už 2 dni na ceste. Pretože sme si mysleli, že už dostali hlad (zabudli si otvárak na konzervy) a je im samotným smutno, navštívili sme ich dnes na vrchole Klínovca s malou svačinkou. Ako je vidieť na fotkách, sú ešte veselí, ale to je tým, že nevideli poslednú predpoveď počasia:)

3.5.09 Monika, Martin, my a rozpadávajúci sa Horský hotel Klínovec, vzor príkladnej starostlivosti o pamiatky.

Pod Meluzínou

Po dvoch nociach v Krušných horách by mali dnes mali dosiahnuť najzápadnejší bod Českej republiky u Trojmezí u Aše. Zmena mapy na Český les a hurá na východ. Jedno je isté, že už žiadne hory okolo ČR nebudú krušné.                                     šťastnú cestu praje mama

1.5.09

I přes velmi umírněnou konzumaci alkoholu jsme se po včerejších opulentních čarodějnicových hodech u strýce Pepina rozhodli odložit odjezd na 2.5. vzhledem k "totální přežrannosti organismu". Tímto děkujeme pořádajícímu duu Jírovců, bylo to super a bylo toho moc:).

28.4.09

Mapa trasy je na světě a probíhají poslední předstartovní přípravy jako třeba generální opravy kol, pláštěnek a dalších nezbytných věcí. Sepisujeme seznamy věcí, které nesmíme zapomenout, ale pomalu přestáváme tušit kam všechny ty věci nacpeme..

Počítadlo naplánovaných kilometrů se zastavilo na 1818, tak jsme zvědavi o kolik více to bude ve skutečnosti. Zkratkami totiž zásadně nejezdíme:)

Mapa trasy okolo ČR

aneb:

22.4.09

Zatím pilně připravujeme trasu, nakupujeme mapy, ale není to vůbec jednoduché. Proč ta naše rodná Hrouda musí zrovna kolem hranic mít samé hory?