Provence a jižní Francie

28.11.2009

Abyste zase nemuseli listovat všemi "aktuálními" reportážemi a hledat články, seznam všech článků (i s těmi novými) je zde:

Řízení a parkování po "provensálsku" :))))  u tohoto článku není třeba fotek...

Kaňon Verdon - všehochuť    a tady se nám urodilo fotek na rajčeti ;)

+ fotky z lezení

+ fotky z výletu - Sentier Martel

+ fotky z cyklovýletu po vyhlídkové silnici

Noční přechod Calanques + fotky

Lac d´Esparron, trochu netradiční cyklovýlet + fotky

Cyklovýlet do Col de la Bonette  + fotky

7.11.2009

Vlevo v menu postupně budou přibývat odkazy na fotky:)

4.11.2009

Tak a jsme zase doma:)

29.10.2009

Po parádním lezení opouštíme s prolezenými prsty super kaňon La Jonte, kde nám při lezení dělali společnost obří supi. Naštěstí nás žádný neklovl:)

K předchozí noční fotce mostu jen dodáváme, že opravdu není upravovaná ve photoshopu, neb na to nemáme ani baterii a ani to neumíme:)

Sup plavý (dravý). Při jeho rozpětí okolo 260 cm a váze 10 kg nám vůbec nevadilo, že změnil směr, když nás míjel na skále cca 5 m od nás...

26.10.2009

Zdravíme opět od Mc Donalda, kde je ve Francii jediná Wi-fi zadara. Včerejší den a noc jsme strávili doslova pod mostem a podařilo se nám pořídit dle nás několik zdařilých snímků viaduktu Millau. Není to vůbec jednoduché ho fotit, protože se do foťáku moc nevejde. Je to totiž most s nejvyšším pilířem na světě a když člověk stojí pod ním tak je doslova všude kolem. Posuďte sami jak se nám povedly snímky denního, nočního a ranního mostu:)

Millau při západu slunce...

v noci...

... a za ranní mlhy

25.10.2009

Tak se zase po delší době dostáváme na internet a můžeme pozdravit naše čtenáře. Během uplynulých dvou týdnů jsme změnili plány několikrát, ať už díky mistralu (vichr z hor alpských), dešti a stávce. Rozhodli jsme se, že si zahrajeme na turisty a navštívili jsme spoustu atrakcí a dokonce i placených. Katedrálou d´ Imagine s obrazy Picassa promítanými na zdi počínaje, dále po roce opět Pont du Gard, kde jsme se dozvěděli skoro vše o jeho stavbě v místním muzeu. Dozvěděli se jak se vyrábí elektřina z atomu a o jaderných odpadech ve Visiatomu. Náhodou zadarmo navštívili provensálskou klasiku Chateau Le Baux. V národním parku Camargue jsme se projeli na "lodním safari" za býky a koni. Dokonce jsme si v Les Saintes Maries de la Meer zaplatili kemp a vyzkoušeli teplotu moře, která nás však po mistralu moc nepotěšila:(. Nakonec jsme včera navštívili mořské akvarium v městečku Le Grau du Roi, kde mají úžasnou spoustu ryb rybek a rybiček, tuleně a lvouny a velkou expozici věnovanou žralokům. Muzea nás docela bavila, protože vždycky jsme tam strávili nejvíce času ze všech:) Nyní stojíme u města Millau, kde postavili stejnojmenný viadukt vyšší než Eifelova věž. A protože hraní si na turisty docela leze do peněz a počasí se snad umoudřilo jedeme konečně za lezením abychom nějaká ta eura ušetřili:)

Martin a obří (živá) ryba.

13.10.2009

Tak jsme se seznámili s další oblíbenou činností Francouzů… Tou je bohužel stávkování.

Odjezd na Korsiku nedopadl, protože zrovna v pondělí začala stávka zaměstnanců společnosti SNCM, která jezdí z Marseille na Korsiku. Naštěstí se nám poprvé nepodařilo lístky koupit na netu a pořídili jsme je přes místní cestovku. Naštěstí podruhé jsme v pondělí nevyrazili brzy ráno a od Žaka jsme se dozvěděli, že by mohla být stávka. Ušetřili jsme si tak celodenní cestu na kole do Marseille a pobyt ve stanu na nábřeží:).

Včera v pondělí jsme s nadějí, že stávka brzy skončí, v cestovce přeobjednali lístky na středu. Stávka však trvá a loď ve středu večer taky zrušili. Minulý rok stávka loďníků prý trvala 14 dní a tak jsme Korsiku se slzou v oku škrtli z letošního programu. Pojedeme se uklidnit asi na pár dní do hor a pak vyrazíme na kola někam, kde není třeba trajektů (třeba do Španělska)!! Celá věc samozřejmě nejde vyřídit jen takhle jednoduše a tak budeme ještě měsíc čekat, než nám vrátí prachy za lístek.

Držte nám palce, ať nám počasí ještě vydrží.

M a M

11.10.2009

Kola jsou nabaleny a zítra ráno vyrážíme do Marseille na trajekt. Počasí je stále super, skoro až moc teplo, tak doufáme, že si užijeme koupání v moři.

Minulý týden jsme se společně s Moniky rodiči podívali do Verdonu, k moři a podařilo se nám vyjet na legendární Mont Ventoux, kde se skoro každoročně jezdí Tour de France.

Monika na vrcholu Mt. Ventoux je ráda, že už to má za sebou:)

Posledních 6 km stoupání je silnice popsaná povzbuzujícími nápisy. Tento je určen pro našeho Romana Kreuzigera. Při stoupání snad každý trochu  pocítí atmosféru „Le Tour“.

10.10.2009

Tak se nám podařilo dokončit další článečky. První článeček je o celkem náročném přechodu Calanques, což jsou vápencové útesy, které jsou na pobřeží moře mezi Marseille a Cassis. I když se jde stále podél moře, nakonec to byl letošní nejnáročnější pěší výlet a to do toho počítáme i Norsko:). Přechod Calanques.

Druhý článeček je o krátkém objevném cyklovýletu v okolí. Lac d´Esparron, trochu netradiční cyklovýlet

2.10.2009

Tak jsme se živi a zdrávi vrátili z lezení ve Verdonu. Pro lezce je to opravdu ráj. Jen tedy lézt tak o 3 stupně těžší cesty a asi by mě tam odtud nikdo nedostal. Lezení je to opravdu super, plno vzduchu pod nohama. Jen je třeba dávat pozor kam člověk slaní, protože zpátky je jen cesta nahoru:)

Lezení v Grand Canyon du Verdon

29.09.2009

Po menších peripetiích se nám dneska podařilo zakoupit lodní lístky na Korsiku. 12.10. odjíždíme z Marseille na cestu, kterou jsme loni pro nedostatek času odložili. A protože se nám zalíbilo při cestě okolo ČR cestování na kole, objedeme snad na kole i Korsiku. Máme na to 14 dní. Do 12.10 však zbývají ještě skoro celé dva týdny, ale i na ty máme program nabitý:). Zítra ve středu vyrazíme na pár dní do Verdonu na lezení, které nám loni také nevyšlo a v neděli přivítáme v „domě u vinného sklepa“ další milou návštěvu. Na týden přijedou Moniky rodiče, tak doufáme, že pravé provensálské počasí ještě alespoň měsíc vydrží:)

Debordelizace a depavoukizace auta.

28.09.2009

Dneska jsme vyklopili poslední hrozny červeného vína do sudu, kde bude zrát a letošní vinobraní je za námi. Zítra ještě závěrečné posezení s grilovačkou a ve středu již hurá na cesty. Konečně začíná příjemější část našeho pobytu v Provence. Né že by vinobraní bylo tak nepříjemné…

Tady zraje Grand Jas.

23.09.2009

Po propršeném víkendu se na nás zase začalo usmívat pravé provensálské sluníčko. Jeho sílu jsme poznali dneska, když jsme volný den využili na lezení. V jižních stěnách Volxu jsme se přes poledne málem upekli.

Vinobraní se pomalu chýlí ke konci a my již pilně spřádáne další cestovatelské plány. Snad již příští týden zase na čas sekneme s prací a vyrazíme poznávat další místa.

Tak tohle je příšerka, kterých je tu všude dost, hlavně v sesbíraném víně, naštěstí nekouše:)

Tenhle stroj jsem už dokonce mohl i řídit

18.9.2009

Ve středu k nám zavítala první návštěva z Čech. Byli to novomanželé Fialovi, kteří se za námi zastavili na cestě po Provence. Bylo příjemné si pokecat s někým z Čech:).

Taky přidáváme první článeček z výlutu do údolí řeky Ubaye, kde si na své přijdou nejen cyklisté ale i vodáci, horolezci a turisté. My jsme si vyzkoušeli jaké to je stoupat vysoko do hor v sedle byciklu a moc se nám to zalíbilo. Doufáme, že nám počasí dovolí navštívit Vallée d´Ubaye alespoň ještě jednou. Zde tedy slíbený článek Col de la Bonette

14.9.2009

Zatím nemáme čas skoro na nic jiného než na práci, tak alespoň pár fotek, jak to tu letos vypadá. Jak jsme bydleli loni jsme vám ukázali. Letos je to o trochu skrovnější, ale není nač si stěžovat.

Naše vozidlo zaparkované hnedle vedle sklípku. Do práce to nemáme daleko:)

Monika v kuchyni

Nový řidič mašiny na sklízení hroznů. Nenechali mě však nastartovat